Spółdzielnia Mieszkaniowa „PIAST” w Katowicach

Komórki organizacyjne

Dział Członkowsko – Lokalowy i Pośrednictwo Mieszkaniowe:

Zakres prac merytorycznych realizowanych w zespole:

  1. Obsługa członków i mieszkańców, bloków spółdzielczych na osiedlu „Tysiąclecia”, „Szarych Szeregów” i „Armii Krajowej” w Katowicach.
  2. Udzielanie informacji i odpowiedzi na korespondencję w sprawach członkowsko – lokalowych.
  3. Zawieranie umów najmu na lokale mieszkalne, użytkowe, garaże, parkingi, reklamy, itp.
  4. Załatwianie całokształtu spraw związanych z zamianą mieszkań.
  5. Zawieranie umów z osobami o budowę lokalu mieszkalnego.
  6. Wydawanie zaświadczeń na wniosek członków spółdzielni i właścicieli lokali.
  7. Wydawanie potwierdzeń o zmianę właścicieli lokali na podstawie zawartych umów kupna – sprzedaży. Prowadzenie ewidencji i rejestrów.

W zakresie biura pośrednictwa mieszkaniowego oferujemy pomoc w:

  • w zakupie,
  • sprzedaży,
  • wynajmie mieszkań, domów, działek i lokali użytkowych.

Dzięki doświadczeniu oraz znajomości rynku nieruchomości udzielamy naszym klientom fachowych porad niezbędnych przy realizacji transakcji. Współpracujemy z najlepszymi biurami notarialnymi, rzeczoznawcami i bankami udzielającymi kredytów mieszkaniowych. Zapewniamy profesjonalną i kompleksową obsługę prawną realizowanych transakcji.

Dział Organizacyjno – Prawny:

Zakres prac merytorycznych realizowanych w dziale:

Dział Organizacyjno – Prawny realizuje obsługę prawną Spółdzielni oraz całokształt spraw organizacyjnych, rejestrowych i terenowo-prawnych.
W szczególności dział:

  1. Kieruje na drogę postępowania sądowego sprawy o zapłatę lub eksmisję.
  2. Reprezentuje Spółdzielnię we wszystkich postępowaniach sądowych i administracyjnych z udziałem Spółdzielni.
  3. Monitoruje egzekucję komorniczą zasądzonych należności Spółdzielni oraz analizuje i opiniuje postanowienia komornika wydane w toku egzekucji.
  4. Opiniuje projekty umów, uchwał, przepisów wewnętrznych i innych spraw stosownie do zaistniałych okoliczności, a także wydaje opinie prawne na wniosek kierowników działów.
  5. Udziela komórkom organizacyjnym pomocy w rozwiązywaniu spraw o skomplikowanym charakterze prawnym.
  6. Współpracuje z firmami zajmującymi się ściąganiem wierzytelności Spółdzielni, rejestrami dłużników, CBA, Urzędem Miasta (w zakresie oznaczenia adresu zamieszkania dłużnika, lokalu socjalnego itp.).
  7. Inspiruje konieczne zmiany organizacyjne oraz sporządza projekt schematu organizacyjnego.
  8. Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych Spółdzielni, w tym: Statutu, regulaminów, zasad, poleceń i zarządzeń.
  9. Zamieszcza na stronie internetowej przepisy wewnętrzne, zgodnie z ustawą o spółdzielniach mieszkaniowych.
  10. Prowadzi sprawy rejestrowe z uwzględnieniem aktualizacji wpisów, nadania numeru NIP i REGON.
  11. Prowadzi procedury nabycia prawa użytkowania wieczystego gruntów i własności budynków będących w posiadaniu Spółdzielni oraz sprawy wieczysto – księgowe.
  12. Prowadzi zbiór aktów notarialnych oraz wypisów z ksiąg wieczystych dla terenów Spółdzielni.
  13. Zawiera na mocy pełnomocnictwa notarialnego, umowy wyodrębniania lokali i przeniesienia własności lokali.
  14. Zleca podziały geodezyjne, występuje do Urzędu Miasta z wnioskami w toku postępowania o podział, uprawomocnia decyzje i uwierzytelnia podkładki przewłaszczeniowe.
  15. Przygotowuje materiały na posiedzenia organów samorządowych oraz projekty uchwał.
  16. Organizuje posiedzenia i zebrania organów samorządowych.
  17. Tworzy i przechowuje zbiory dokumentów z prac organów samorządowych Spółdzielni, stanowiących jej akta wieczyste, w tym przede wszystkim: uchwały, protokoły z posiedzeń, korespondencję organów samorządowych.

Zespół Kadrowo – Płacowy:

Zakres prac merytorycznych realizowanych przez zespół:

  1. Prowadzenie akt osobowych.
  2. Ewidencja czasu pracy.
  3. Kompletowanie i składanie dokumentów w sprawach emerytalno – rentowych.
  4. Sporządzanie sprawozdań i zestawień o stanie zatrudnienia dla innych komórek spółdzielni oraz sprawozdań statystycznych dla GUS.
  5. Szkolenia i kursy.
  6. Obliczanie wynagrodzeń dla pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło.
  7. Sporządzanie i przekazywanie do ZUS dokumentów rozliczeniowo – ubezpieczeniowych oraz sporządzanie zaświadczeń o wynagrodzeniach do celów emerytalno – rentowych i kapitału początkowego.
  8. Rozliczanie i sporządzanie informacji do Urzędu Skarbowego o osiągniętych dochodach i naliczonym podatku dochodowym od osób fizycznych.
  9. Prowadzenie wszelkich spraw związanych z grupowym ubezpieczeniem pracowników.

Zespół ds. Informatyki i Marketingu:

Zakres prac merytorycznych realizowanych w zespole:

  1. Analiza, określanie potrzeb oraz wnioskowanie w zakresie eksploatacji lub modernizacji Zintegrowanego Systemu Informatycznego w spółdzielni od strony:
    1. sprzętu, ze szczególnym uwzględnieniem postępu technicznego w tej dziedzinie,
    2. oprogramowania: systemowego, sieciowego oraz użytkowego ze szczególnym uwzględnieniem możliwości zastosowania go w już istniejącym systemie oraz możliwością wprowadzenia na poszczególnych stanowiskach.
  2. Analiza i ocena przydatności oprogramowania dostępnego na rynku dla potrzeb jednostek organizacyjnych spółdzielni uwzględniająca koszt jego wdrożenia w odniesieniu do spodziewanych efektów ekonomiczno-organizacyjnych.
  3. Bezpośredni nadzór nad instalacją i wdrożeniem w Spółdzielni oprogramowania użytkowego zakupionego u dostawcy.
  4. Wykonywanie projektów technicznych systemów użytkowych, ich oprogramowanie, a także modyfikacja oprogramowania zgodnie z założeniami merytorycznymi przekazanymi przez zainteresowane komórki organizacyjne oraz obowiązującymi w tym zakresie ogólnymi i wewnętrznymi aktami prawnymi.
  5. Administrowanie istniejącymi sieciami komputerowymi.
  6. Bieżąca konfiguracja, konserwacja i naprawa posiadanego sprzętu komputerowego.
  7. Szkolenie użytkowników i merytoryczna pomoc w zakresie wykorzystania informatycznych systemów użytkowych.
  8. Techniczna obsługa cyklu wydawniczego gazety „Głos Tysiąclecia” i związane z tym procedury przygotowanie materiału wydawniczego:
    1. podstawowego
    2. reklamowego.
  9. Obsługa ogłoszeniodawców.
  10. Globalna weryfikacja roboczych materiałów wydawniczych ze szczególnym uwzględnieniem wymogów prawa autorskiego.
  11. Wykonywanie projektu „makiety” wydawniczej i weryfikacja składu drukarskiego.
  12. Redakcja serwisu WWW.

Spółdzielczy Ośrodek Kultury:

Spółdzielczy Ośrodek Kultury SM „Piast”
jest dla mieszkańców Osiedla Tysiąclecia miejscem, w którym można rozwijać swoje pasje i zainteresowania oraz poznać ludzi, z którymi się znajdzie wspólny język. Oferta naszego ośrodka jest przeznaczona dla dzieci i młodzieży, osób w wieku średnim oraz dla seniorów. Główne cele Spółdzielczego Ośrodka Kultury:

  1. Rozpoznawanie zainteresowań i potrzeb kulturalnych mieszkańców Osiedla oraz dostosowanie oferty ośrodka do tych potrzeb,
  2. Prowadzenie działalności różnorodnych sekcji, takich jak:
    • Angielski dla dorosłych
    • Cheerleaders
    • Fitness
    • Informatyka dla dorosłych
    • Kącik baletowy
    • Karate kyokushinkai
    • Kurs języka angielskiego dla dzieci
    • Nauka gry na gitarze
    • Salsa cubana
    • Sekcja plastyczna
    • Sekcja seniora
    • Sekcja szachowa dla dzieci
    • Sekcja tenisa stolowego
    • Szkoła matematyki
    • Szkoła pamięci
    • Taniec nowoczesny
    • Zajęcia relaksacyjno – sportowe
    • Zajęcia techniczne dla dzieci
    • Zajęcia w sekcji brydża
    • Zespół wokalny
  3. Organizowanie imprez okolicznościowych i wycieczek dla dorosłych
  4. Organizowanie imprez ogólnoosiedlowych dla dzieci:
    • Dzień Dziecka,
    • Andrzejki,
    • Spotkanie z Mikołajem.
  5. Organizowanie dla dzieci z naszego Osiedla wypoczynku w czasie ferii zimowych i wakacji letnich.
  6. Współpraca z organizacjami kulturalnymi i społecznymi na osiedlu.

Stanowisko ds. BHP i p. poż.:

Zakres prac merytorycznych realizowanych na stanowisku:

  1. Kontrola warunków pracy i przestrzegania zasad bezpiecznej pracy.
  2. Prowadzenie szkoleń wstępnych i stanowiskowych oraz organizacja szkoleń okresowych.                  .
  3. Prowadzenie dochodzeń powypadkowych.
  4. Kontrola budynków w zakresie przestrzegania przepisów p.poż.
  5. Współpraca ze służbami pożarowymi PSP.
  6. Opracowywanie i koordynacja realizacji planów OC.
  7. Organizacja szkolenia pracowników w zakresie OC.

Stanowisko ds. kontroli wewnętrznej:

Zakres prac merytorycznych realizowanych na stanowisku:

Stanowisko ds. Kontroli Wewnętrznej sprawuje kontrolę instytucjonalną w Spółdzielni. Podstawowym zadaniem tej komórki jest przeprowadzanie kontroli w zakresie spraw istotnych dla działalności Spółdzielni i niezbędnych ze względu na potrzebę podejmowania decyzji przez Zarząd Spółdzielni.

Dział Eksploatacji Technicznej:

Zakres prac merytorycznych realizowanych w dziale:

  1. Nadzór i koordynacja działalności Działu Eksploatacji Technicznej i Administracji Spółdzielni, w tym uczestnictwo w:
    – opracowanie specyfikacji
    – czynności przetargowych
  2. Realizacja zadań mających na celu utrzymanie zasobów Spółdzielni w należytym stanie techniczno – użytkowym
  3. Kontrola działalności remontowej Spółdzielni, w tym w szczególności w zakresie działalności Działu Eksploatacji Technicznej
  4. Współpraca z Administracjami Osiedlowymi celem zapewnienia pełnej zdolności eksploatacyjnej obiektów, terenów – łącznie z instalacjami i urządzeniami oraz sieciami zewnętrznymi należącymi do spółdzielni.
  5. Nadzór nad realizacją inwestycji mieszkaniowych i usługowych spółdzielni.
  6. Zapewnienie wykonawstwa robót konserwacyjnych, remontowych i modernizacyjnych eksploatowanych obiektów i otaczających ich terenów.
  7. Przeprowadzanie przetargów, wyłaniania wykonawców robót inwestycyjnych i remontowych.
  8. Pełnienie funkcji inspektora nadzoru w zakresie prowadzonych przez spółdzielnię robót remontowych i modernizacyjnych oraz terenów.

Administracja Osiedla:

Zakres prac merytorycznych realizowanych przez administrację:

  1. Obsługuje mieszkańców we wszystkich sprawach związanych z zamieszkaniem.
  2. Utrzymuje tereny zielone, place, urządzenia zabawowe we właściwym stanie.
  3. Utrzymuje budynki mieszkalne, użytkowe i zabudowane w nich urządzenia we właściwym stanie technicznym.
  4. Przeprowadza bieżące remonty i usuwa dewastacje.
  5. Nadzoruje przeprowadzane przeglądy budynków i urządzeń grzewczych, elektrycznych, etc.
  6. Wspólnie z Radą Osiedla dokonuje przeglądu budynków i pomieszczeń typując obiekty do remontu kapitalnego lub modernizacji.
  7. Zasiedla pomieszczenia oraz przyjmuje lokale od użytkowników i rozlicza je.

Zespół ds. Administracyjno – Gospodarczych:

Zakres prac merytorycznych realizowanych w zespole:

  1. Sprawy administracyjne komórek funkcyjnych Spółdzielni.
  2. Obsługa sekretariatu.
  3. Obsługa korespondencji wychodzącej i przychodzącej.
  4. Sprawy socjalne pracowników.
  5. Prowadzenie archiwum zakładowego.

Baza sprzętu i transportu
ul. Tysiąclecia 84a:

Zakres prac merytorycznych realizowanych na stanowisku:

Do zadań Bazy Sprzętu i Transportu w zakresie usług transportowych, technicznej obsługi własnych środków sprzętu i transportu, a także prowadzenia magazynu materiałów należy m. in.:

  1. wykonywanie usług transportowych na rzecz jednostek organizacyjnych Spółdzielni, w tym w szczególności Administracji osiedla, poprzez wywożenie odpadów wielkogabarytowych, gruzu i odpadów ulegających biodegradacji;
  2. odśnieżanie chodników, traktów pieszych, dróg wewnętrznych z użyciem sprzętu mechanicznego, obsługa piaskarki w okresie zimowym;
  3. prowadzenie prawidłowej i racjonalnej eksploatacji środków transportowych i sprzętu;
  4. prowadzenie oszczędnej i racjonalnej gospodarki paliwami, olejami, smarami oraz częściami zamiennymi;
  5. świadczenie usług transportowych i sprzętowych dla osób fizycznych oraz prawnych na podstawie zleceń lub zawartych umów;
  6. prawidłowe przyjmowanie towarów, materiałów, urządzeń oraz zabezpieczanie potrzeb w zakresie stosowania narzędzi poprzez zamawianie, ocechowanie, magazynowanie, wypożyczanie, regenerację i konserwację narzędzi.

Dział Finansowy:

Zakres prac merytorycznych realizowanych w dziale:

  1. Terminowe regulowanie zobowiązań wobec kontrahentów świadczących usługi na rzecz Spółdzielni, zobowiązań wobec budżetu, osób prawnych oraz fizycznych,
  2. Rejestracja wpłat,
  3. Prowadzenie kasy, ewidencja, etc.,
  4. Prowadzenie rejestru umów zawieranych przez Spółdzielnię, ich analiza i kontrola,
  5. Sporządzanie kalkulacji stawek czynszowych dla lokali wybudowanych z udziałem kredytu z KFM ,
  6. Ubezpieczenie majątku spółdzielni i zgłaszanie szkód do Towarzystwa Ubezpieczeniowego,
  7. Pozyskiwanie środków finansowych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej,
  8. Opracowywanie planów finansowych bieżących i wieloletnich.

Dział Księgowości:

Zakres prac merytorycznych realizowanych w dziale:

  1. Sporządzanie miesięcznych i rocznych sprawozdań finansowych.
  2. Opracowanie rocznych planów amortyzacji, wycena środków trwałych, rozliczanie amortyzacji środków trwałych i wartości niematerialnych oraz podatku od nieruchomości.
  3. Zabezpieczenie i kontrola prawidłowości prowadzenia ksiąg rachunkowych, ewidencji gospodarczej oraz sporządzanie i dekretacja wymaganych dokumentów.
  4. Komputerowa rejestracja dokumentów finansowo – księgowych.
  5. Tworzenie i aktualizacja bazy danych w zakresie zmiany stanów magazynowych (uzgodnienia).
  6. Realizacja uchwał oraz obowiązujących przepisów.
  7. Sporządzanie deklaracji podatku dochodowego od osób prawnych, podatku VAT, podatku od nieruchomości, podatku od środków transportu.
  8. Uzgadnianie z Urzędem Miasta powierzchni działek i opłat za wieczyste użytkowanie gruntów.
  9. Opracowywanie analiz ekonomicznych i bieżących informacji z działalności Spółdzielni.
  10. Sporządzanie kalkulacji stawek opłat za lokale mieszkalne, użytkowe i garaże.

Dział Czynszów i Sprzedaży:

Zakres prac merytorycznych realizowanych w dziale:

  1. Bieżąca, fachowa i rzetelna obsługa użytkowników lokali mieszkalnych i użytkowych.
  2. Prowadzenie ewidencji należnych opłat oraz dostarczanie książeczek opłat i faktur.
  3. Windykacja należności, naliczanie odsetek.
  4. Wypełnianie wniosków o dodatek mieszkaniowy.
  5. Udzielanie odpowiedzi na korespondencję dotyczącą opłat i czynszów.
  6. Bieżące rozliczanie najemców oraz członków Spółdzielni.
  7. Monitorowanie należnych opłat oraz wysyłanie upomnień i monitów do dłużników.
  8. Sporządzanie wniosków, gromadzenie akt dla potrzeb radców prawnych w przymusowym egzekwowaniu należności.