Spółdzielnia Mieszkaniowa „PIAST” w Katowicach
Komórki organizacyjne
Dział Członkowsko – Lokalowy i Pośrednictwo Mieszkaniowe:
Zakres prac merytorycznych realizowanych w zespole:
- Obsługa członków i mieszkańców, bloków spółdzielczych na osiedlu „Tysiąclecia”, „Szarych Szeregów” i „Armii Krajowej” w Katowicach.
- Udzielanie informacji i odpowiedzi na korespondencję w sprawach członkowsko – lokalowych.
- Zawieranie umów najmu na lokale mieszkalne, użytkowe, garaże, parkingi, reklamy, itp.
- Załatwianie całokształtu spraw związanych z zamianą mieszkań.
- Zawieranie umów z osobami o budowę lokalu mieszkalnego.
- Wydawanie zaświadczeń na wniosek członków spółdzielni i właścicieli lokali.
- Wydawanie potwierdzeń o zmianę właścicieli lokali na podstawie zawartych umów kupna – sprzedaży. Prowadzenie ewidencji i rejestrów.
W zakresie biura pośrednictwa mieszkaniowego oferujemy pomoc w:
- w zakupie,
- sprzedaży,
- wynajmie mieszkań, domów, działek i lokali użytkowych.
Dzięki doświadczeniu oraz znajomości rynku nieruchomości udzielamy naszym klientom fachowych porad niezbędnych przy realizacji transakcji. Współpracujemy z najlepszymi biurami notarialnymi, rzeczoznawcami i bankami udzielającymi kredytów mieszkaniowych. Zapewniamy profesjonalną i kompleksową obsługę prawną realizowanych transakcji.
Dział Organizacyjno – Prawny:
Zakres prac merytorycznych realizowanych w dziale:
Dział Organizacyjno – Prawny realizuje obsługę prawną Spółdzielni oraz całokształt spraw organizacyjnych, rejestrowych i terenowo-prawnych.
W szczególności dział:
- Kieruje na drogę postępowania sądowego sprawy o zapłatę lub eksmisję.
- Reprezentuje Spółdzielnię we wszystkich postępowaniach sądowych i administracyjnych z udziałem Spółdzielni.
- Monitoruje egzekucję komorniczą zasądzonych należności Spółdzielni oraz analizuje i opiniuje postanowienia komornika wydane w toku egzekucji.
- Opiniuje projekty umów, uchwał, przepisów wewnętrznych i innych spraw stosownie do zaistniałych okoliczności, a także wydaje opinie prawne na wniosek kierowników działów.
- Udziela komórkom organizacyjnym pomocy w rozwiązywaniu spraw o skomplikowanym charakterze prawnym.
- Współpracuje z firmami zajmującymi się ściąganiem wierzytelności Spółdzielni, rejestrami dłużników, CBA, Urzędem Miasta (w zakresie oznaczenia adresu zamieszkania dłużnika, lokalu socjalnego itp.).
- Inspiruje konieczne zmiany organizacyjne oraz sporządza projekt schematu organizacyjnego.
- Opracowuje projekty przepisów wewnętrznych Spółdzielni, w tym: Statutu, regulaminów, zasad, poleceń i zarządzeń.
- Zamieszcza na stronie internetowej przepisy wewnętrzne, zgodnie z ustawą o spółdzielniach mieszkaniowych.
- Prowadzi sprawy rejestrowe z uwzględnieniem aktualizacji wpisów, nadania numeru NIP i REGON.
- Prowadzi procedury nabycia prawa użytkowania wieczystego gruntów i własności budynków będących w posiadaniu Spółdzielni oraz sprawy wieczysto – księgowe.
- Prowadzi zbiór aktów notarialnych oraz wypisów z ksiąg wieczystych dla terenów Spółdzielni.
- Zawiera na mocy pełnomocnictwa notarialnego, umowy wyodrębniania lokali i przeniesienia własności lokali.
- Zleca podziały geodezyjne, występuje do Urzędu Miasta z wnioskami w toku postępowania o podział, uprawomocnia decyzje i uwierzytelnia podkładki przewłaszczeniowe.
- Przygotowuje materiały na posiedzenia organów samorządowych oraz projekty uchwał.
- Organizuje posiedzenia i zebrania organów samorządowych.
- Tworzy i przechowuje zbiory dokumentów z prac organów samorządowych Spółdzielni, stanowiących jej akta wieczyste, w tym przede wszystkim: uchwały, protokoły z posiedzeń, korespondencję organów samorządowych.
Zespół Kadrowo – Płacowy:
Zakres prac merytorycznych realizowanych przez zespół:
- Prowadzenie akt osobowych.
- Ewidencja czasu pracy.
- Kompletowanie i składanie dokumentów w sprawach emerytalno – rentowych.
- Sporządzanie sprawozdań i zestawień o stanie zatrudnienia dla innych komórek spółdzielni oraz sprawozdań statystycznych dla GUS.
- Szkolenia i kursy.
- Obliczanie wynagrodzeń dla pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło.
- Sporządzanie i przekazywanie do ZUS dokumentów rozliczeniowo – ubezpieczeniowych oraz sporządzanie zaświadczeń o wynagrodzeniach do celów emerytalno – rentowych i kapitału początkowego.
- Rozliczanie i sporządzanie informacji do Urzędu Skarbowego o osiągniętych dochodach i naliczonym podatku dochodowym od osób fizycznych.
- Prowadzenie wszelkich spraw związanych z grupowym ubezpieczeniem pracowników.
Zespół ds. Informatyki i Marketingu:
Zakres prac merytorycznych realizowanych w zespole:
- Analiza, określanie potrzeb oraz wnioskowanie w zakresie eksploatacji lub modernizacji Zintegrowanego Systemu Informatycznego w spółdzielni od strony:
- sprzętu, ze szczególnym uwzględnieniem postępu technicznego w tej dziedzinie,
- oprogramowania: systemowego, sieciowego oraz użytkowego ze szczególnym uwzględnieniem możliwości zastosowania go w już istniejącym systemie oraz możliwością wprowadzenia na poszczególnych stanowiskach.
- Analiza i ocena przydatności oprogramowania dostępnego na rynku dla potrzeb jednostek organizacyjnych spółdzielni uwzględniająca koszt jego wdrożenia w odniesieniu do spodziewanych efektów ekonomiczno-organizacyjnych.
- Bezpośredni nadzór nad instalacją i wdrożeniem w Spółdzielni oprogramowania użytkowego zakupionego u dostawcy.
- Wykonywanie projektów technicznych systemów użytkowych, ich oprogramowanie, a także modyfikacja oprogramowania zgodnie z założeniami merytorycznymi przekazanymi przez zainteresowane komórki organizacyjne oraz obowiązującymi w tym zakresie ogólnymi i wewnętrznymi aktami prawnymi.
- Administrowanie istniejącymi sieciami komputerowymi.
- Bieżąca konfiguracja, konserwacja i naprawa posiadanego sprzętu komputerowego.
- Szkolenie użytkowników i merytoryczna pomoc w zakresie wykorzystania informatycznych systemów użytkowych.
- Techniczna obsługa cyklu wydawniczego gazety „Głos Tysiąclecia” i związane z tym procedury przygotowanie materiału wydawniczego:
- podstawowego
- reklamowego.
- Obsługa ogłoszeniodawców.
- Globalna weryfikacja roboczych materiałów wydawniczych ze szczególnym uwzględnieniem wymogów prawa autorskiego.
- Wykonywanie projektu „makiety” wydawniczej i weryfikacja składu drukarskiego.
- Redakcja serwisu WWW.
Spółdzielczy Ośrodek Kultury:
Spółdzielczy Ośrodek Kultury SM „Piast”
jest dla mieszkańców Osiedla Tysiąclecia miejscem, w którym można rozwijać swoje pasje i zainteresowania oraz poznać ludzi, z którymi się znajdzie wspólny język. Oferta naszego ośrodka jest przeznaczona dla dzieci i młodzieży, osób w wieku średnim oraz dla seniorów. Główne cele Spółdzielczego Ośrodka Kultury:
- Rozpoznawanie zainteresowań i potrzeb kulturalnych mieszkańców Osiedla oraz dostosowanie oferty ośrodka do tych potrzeb,
- Prowadzenie działalności różnorodnych sekcji, takich jak:
- Angielski dla dorosłych
- Cheerleaders
- Fitness
- Informatyka dla dorosłych
- Kącik baletowy
- Karate kyokushinkai
- Kurs języka angielskiego dla dzieci
- Nauka gry na gitarze
- Salsa cubana
- Sekcja plastyczna
- Sekcja seniora
- Sekcja szachowa dla dzieci
- Sekcja tenisa stolowego
- Szkoła matematyki
- Szkoła pamięci
- Taniec nowoczesny
- Zajęcia relaksacyjno – sportowe
- Zajęcia techniczne dla dzieci
- Zajęcia w sekcji brydża
- Zespół wokalny
- Organizowanie imprez okolicznościowych i wycieczek dla dorosłych
- Organizowanie imprez ogólnoosiedlowych dla dzieci:
- Dzień Dziecka,
- Andrzejki,
- Spotkanie z Mikołajem.
- Organizowanie dla dzieci z naszego Osiedla wypoczynku w czasie ferii zimowych i wakacji letnich.
- Współpraca z organizacjami kulturalnymi i społecznymi na osiedlu.
Stanowisko ds. BHP i p. poż.:
Zakres prac merytorycznych realizowanych na stanowisku:
- Kontrola warunków pracy i przestrzegania zasad bezpiecznej pracy.
- Prowadzenie szkoleń wstępnych i stanowiskowych oraz organizacja szkoleń okresowych. .
- Prowadzenie dochodzeń powypadkowych.
- Kontrola budynków w zakresie przestrzegania przepisów p.poż.
- Współpraca ze służbami pożarowymi PSP.
- Opracowywanie i koordynacja realizacji planów OC.
- Organizacja szkolenia pracowników w zakresie OC.
Stanowisko ds. kontroli wewnętrznej:
Zakres prac merytorycznych realizowanych na stanowisku:
Stanowisko ds. Kontroli Wewnętrznej sprawuje kontrolę instytucjonalną w Spółdzielni. Podstawowym zadaniem tej komórki jest przeprowadzanie kontroli w zakresie spraw istotnych dla działalności Spółdzielni i niezbędnych ze względu na potrzebę podejmowania decyzji przez Zarząd Spółdzielni.
Dział Eksploatacji Technicznej:
Zakres prac merytorycznych realizowanych w dziale:
- Nadzór i koordynacja działalności Działu Eksploatacji Technicznej i Administracji Spółdzielni, w tym uczestnictwo w:
– opracowanie specyfikacji
– czynności przetargowych - Realizacja zadań mających na celu utrzymanie zasobów Spółdzielni w należytym stanie techniczno – użytkowym
- Kontrola działalności remontowej Spółdzielni, w tym w szczególności w zakresie działalności Działu Eksploatacji Technicznej
- Współpraca z Administracjami Osiedlowymi celem zapewnienia pełnej zdolności eksploatacyjnej obiektów, terenów – łącznie z instalacjami i urządzeniami oraz sieciami zewnętrznymi należącymi do spółdzielni.
- Nadzór nad realizacją inwestycji mieszkaniowych i usługowych spółdzielni.
- Zapewnienie wykonawstwa robót konserwacyjnych, remontowych i modernizacyjnych eksploatowanych obiektów i otaczających ich terenów.
- Przeprowadzanie przetargów, wyłaniania wykonawców robót inwestycyjnych i remontowych.
- Pełnienie funkcji inspektora nadzoru w zakresie prowadzonych przez spółdzielnię robót remontowych i modernizacyjnych oraz terenów.
Administracja Osiedla:
Zakres prac merytorycznych realizowanych przez administrację:
- Obsługuje mieszkańców we wszystkich sprawach związanych z zamieszkaniem.
- Utrzymuje tereny zielone, place, urządzenia zabawowe we właściwym stanie.
- Utrzymuje budynki mieszkalne, użytkowe i zabudowane w nich urządzenia we właściwym stanie technicznym.
- Przeprowadza bieżące remonty i usuwa dewastacje.
- Nadzoruje przeprowadzane przeglądy budynków i urządzeń grzewczych, elektrycznych, etc.
- Wspólnie z Radą Osiedla dokonuje przeglądu budynków i pomieszczeń typując obiekty do remontu kapitalnego lub modernizacji.
- Zasiedla pomieszczenia oraz przyjmuje lokale od użytkowników i rozlicza je.
Zespół ds. Administracyjno – Gospodarczych:
Zakres prac merytorycznych realizowanych w zespole:
- Sprawy administracyjne komórek funkcyjnych Spółdzielni.
- Obsługa sekretariatu.
- Obsługa korespondencji wychodzącej i przychodzącej.
- Sprawy socjalne pracowników.
- Prowadzenie archiwum zakładowego.
Baza sprzętu i transportu
ul. Tysiąclecia 84a:
Zakres prac merytorycznych realizowanych na stanowisku:
Do zadań Bazy Sprzętu i Transportu w zakresie usług transportowych, technicznej obsługi własnych środków sprzętu i transportu, a także prowadzenia magazynu materiałów należy m. in.:
- wykonywanie usług transportowych na rzecz jednostek organizacyjnych Spółdzielni, w tym w szczególności Administracji osiedla, poprzez wywożenie odpadów wielkogabarytowych, gruzu i odpadów ulegających biodegradacji;
- odśnieżanie chodników, traktów pieszych, dróg wewnętrznych z użyciem sprzętu mechanicznego, obsługa piaskarki w okresie zimowym;
- prowadzenie prawidłowej i racjonalnej eksploatacji środków transportowych i sprzętu;
- prowadzenie oszczędnej i racjonalnej gospodarki paliwami, olejami, smarami oraz częściami zamiennymi;
- świadczenie usług transportowych i sprzętowych dla osób fizycznych oraz prawnych na podstawie zleceń lub zawartych umów;
- prawidłowe przyjmowanie towarów, materiałów, urządzeń oraz zabezpieczanie potrzeb w zakresie stosowania narzędzi poprzez zamawianie, ocechowanie, magazynowanie, wypożyczanie, regenerację i konserwację narzędzi.
Dział Finansowy:
Zakres prac merytorycznych realizowanych w dziale:
- Terminowe regulowanie zobowiązań wobec kontrahentów świadczących usługi na rzecz Spółdzielni, zobowiązań wobec budżetu, osób prawnych oraz fizycznych,
- Rejestracja wpłat,
- Prowadzenie kasy, ewidencja, etc.,
- Prowadzenie rejestru umów zawieranych przez Spółdzielnię, ich analiza i kontrola,
- Sporządzanie kalkulacji stawek czynszowych dla lokali wybudowanych z udziałem kredytu z KFM ,
- Ubezpieczenie majątku spółdzielni i zgłaszanie szkód do Towarzystwa Ubezpieczeniowego,
- Pozyskiwanie środków finansowych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej,
- Opracowywanie planów finansowych bieżących i wieloletnich.
Dział Księgowości:
Zakres prac merytorycznych realizowanych w dziale:
- Sporządzanie miesięcznych i rocznych sprawozdań finansowych.
- Opracowanie rocznych planów amortyzacji, wycena środków trwałych, rozliczanie amortyzacji środków trwałych i wartości niematerialnych oraz podatku od nieruchomości.
- Zabezpieczenie i kontrola prawidłowości prowadzenia ksiąg rachunkowych, ewidencji gospodarczej oraz sporządzanie i dekretacja wymaganych dokumentów.
- Komputerowa rejestracja dokumentów finansowo – księgowych.
- Tworzenie i aktualizacja bazy danych w zakresie zmiany stanów magazynowych (uzgodnienia).
- Realizacja uchwał oraz obowiązujących przepisów.
- Sporządzanie deklaracji podatku dochodowego od osób prawnych, podatku VAT, podatku od nieruchomości, podatku od środków transportu.
- Uzgadnianie z Urzędem Miasta powierzchni działek i opłat za wieczyste użytkowanie gruntów.
- Opracowywanie analiz ekonomicznych i bieżących informacji z działalności Spółdzielni.
- Sporządzanie kalkulacji stawek opłat za lokale mieszkalne, użytkowe i garaże.
Dział Czynszów i Sprzedaży:
Zakres prac merytorycznych realizowanych w dziale:
- Bieżąca, fachowa i rzetelna obsługa użytkowników lokali mieszkalnych i użytkowych.
- Prowadzenie ewidencji należnych opłat oraz dostarczanie książeczek opłat i faktur.
- Windykacja należności, naliczanie odsetek.
- Wypełnianie wniosków o dodatek mieszkaniowy.
- Udzielanie odpowiedzi na korespondencję dotyczącą opłat i czynszów.
- Bieżące rozliczanie najemców oraz członków Spółdzielni.
- Monitorowanie należnych opłat oraz wysyłanie upomnień i monitów do dłużników.
- Sporządzanie wniosków, gromadzenie akt dla potrzeb radców prawnych w przymusowym egzekwowaniu należności.